You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
שחקן נערים הורחק מ-16 משחקים בפועל
אין רביעי דל. בית הדין של ההתאחדות (צילום ארכיון: נעם מורנו)

שחקן נערים הורחק מ-16 משחקים בפועל

רביעי עמוס בדיונים על אירועי אלימות, שהתרחשו במגרשים. הסיפור המרכזי - שחקן מקבוצת נערים ספג הרחקה מ-15 משחקים בפועל. על זאת ועוד, בכתבה זו

מאת: אורי שמיר - עורך האתר

כמדי יום רביעי בתי הדין של ההתאחדות לכדורגל בר"ג ובנשר התכנסו כדי לדון בעשרות דו"חות שיפוט, שהצביעו על סוגיות אלימות, סוגיות משמעתיות וסוגיות של חריגה מהתנהלות תקינה של קבוצות, שחקנים, בעלי תפקידים וקהל אוהדים. החדשות הטובות - בהשוואה לשבוע שעבר, שהיו רווי בדיונים על מקרי אלימות קשים, אתמול הדיינים נדרשו לדון בכמות נמוכה משמעותית של אירועי אלימות משמעותית שהתרחשו במגרשים. עם זאת, לדיינים לא היה חופש מוחלט מעיסוק באירועי אלימות שהתרחשו במגרשים. גם הפעם כדי לעסוק בגופו של עניין ולא בגופו של אדם או מועדון, נמנענו מפרסום שמות המורשעים והמורשעות.

על הפסיקה המשמעותית ביותר חתום הדיין, עו"ד צחי נמירובסקי, שבעקבות דו"ח שיפוט ממשחק נערים, שהצביע על התבטאויות גזעניות קשות של שחקן כלפי שופט שחום עור ותרומתו להתססת האווירה במגרש, החליט הדיין לפסוק הרחקה מ-16 משחקים בפועל כנגד אותו שחקן, שלאחר הרחקתו בכרטיס צהוב שני הפנה קללות למאמן הקבוצה היריבה והמשיך בהתבטאויות גזעניות קשות כלפי השופט וכלפי אוהדי הקבוצה היריבה - מה שהביא להתלהטות הרוחות ביציעים ועל כר הדשא - דבר שהוביל להרשעת הקבוצות בסעיף התפרעות תגרה ותקיפה, שיעלה לכל אחת מהן בקנס כספי בגובה 1,500 שקלים.

במשחק אחר, התרחשה תקרית אלימה בין שחקני שתי קבוצות. הקבוצה המארחת במשחק זה נקנסה ב-750 שקלים בפועל. אחד משחקניה, שכנגדו נטען שפגע ללא כדור בשחקן יריב ואף התבטא באופן גזעני כלפי שחקניה, ספג עונש הרחקה מ-5 משחקים בפועל. שחקן משורות הקבוצה היריבה הורחק משלושה משחקים בפועל, בעקבות חלקו בקטטה.

מאמן קבוצת נערים ספג עונש הרחקה מארבעה משחקים בפועל, בעקבות דו"ח שיפוט שבו נטען כנגדו על התנהגות בלתי הולמת וזריקת הערה מגדרית לשופטת המשחק. ראוי לציין, כי המאמן התנצל בסיום המשחק על דבריו.

קבוצת נערים נקנסה ב-1,500 שקלים, בעקבות כניסה לכר הדשא של בני משפחה של שחקן, שנפצע במשחק. לדברי דו"ח השופט, בני המשפחה הטיחו קללות בשחקן שגרם לפציעת בן משפחתם.

שחקן נערים הורחק מ-5 משחקים בפועל, בעקבות הרשעתו בסעיף פגיעה גופנית בשופט המשחק, שטען כי השחקן קילל שחקן יריב ולאחר שהתבקש ע"י השופט לחדול מהתנהגותו, השחקן קפץ עליו.

קטטה בין שחקני קבוצות נערים בסיום משחק, גרמה לקנס כספי בגובה 1,500 שקלים לכל אחת מהקבוצות. כמה משחקני הקבוצות, שהגיעו לבית הדין, זוכו ע"י הדיין מסעיף השתתפות בקטטה ולא ספגו עונש הרחקה.

קבוצת ילדים נקנסה ב-2,000 שקלים בפועל, זאת בשל זריקת רימוני עשן מצד אוהדים במשחק בשני מקרים שונים באותו משחק.

קטטה רבת משתתפים בסיום משחק ילדים גרמה להעמדה לדין של שתי הקבוצות - המארחת נקנסה ב-2,000 שקלים והאורחת ב-1,500 שקלים.

קבוצת נערים נקנסה ב-750 שקלים, בעקבות קללות קשות שהטיחו כמה מאוהדיה לאחר סיום המשחק בשופט, שניהל את ההתמודדות.